Geoblog.pl    yanosik    Podróże    Indie - gdzie to jest    Jaipur Radzastan Amber Fort

Jaipur Radzastan Amber Fort

Indie
Indie, Jaipur

Jaipur i Amber Fort

Podroz do Jaipuru odbywamy juz tylko w 3 osobowym skladzie. Zwykly pociag z miejscowkami dociera z Agry do Jaipuru po 3 godzinach. Milym zaskoczeniam jest dla nas standard pociagu i obslugi.Podano nam posilek skladajacy sie z ziemniaka z kapusta zapieczonego na oleju oraz herbate i przekaski.
Dworzec w Jaipur jest arcy spokojny w porownaniu z poprzednimi. Wynajetym samochodem dostajemy sie do hotelu. Wysoki standard hotelu w calosci wynagradza dotychczasowe trudy podrozy.
Po sniadaniu zamowionym poprzedniego wieczoru tuk tukiem ruszamy do Amber Fortu.
Jaipur totalnie rozni sie od odwiedzanych dotychczas miast. Jak na warunki Indyjskie jest czysty, cichy, uporzedkowany. Ludzie na skuterach jezdza w kaskach, kierowcy maja zapiete pasy. Ulice sa czyste, mniej zakurzone. W otoczeniu naszego hotelu iscie kolonialnie urzadzone ozdobione nienagannie utrzymana zielenia rezydencje zamieszkuja bogaci ludzie. Na murach nie ma drutow kolczastch i tluczonych butelek. Znakomitym dopelnieniem tego przyjemnego otoczenia sa wszechobecne pawie, wolno spacerujace po dziedzincach i dachach.
To co rzuca sie w oczy to rownierz roznice w wygladzie mieszkancow, sa czysto ubrani, kobiety maja delikatniejsze rysy, bardziej regularne ksztalty twarzy. Oczywiscie tak jak wczesniej nie brakuje obdartych i biednych, ale bez watpienia to nie oni sa tu grupa dominujaca.

Amber Fort

Amber Frot to zespol obronny wybudowany w II pol. XVI w. jego mury obronne ciagna sie wzdluz otaczajacych go gor przez kilkanascie kilometrow.W komleksie obronnym znajduje sie swietnie zachowana rezydencja wladcow z tamtego okresu. Rezydencja zwiera krolewski palac z ogrodami na wodzie.
Do fortu postanawiamy dostac sie tak ja poprzedni wladcy palacu - na sloniach. Ta przejazdzka nie nalezy do najtanszych, ale sprawia nam niesamowita radosc i poniekad jest spelnieniem marzen.
Sam fort zachwyca swoja architektura, wielkoscia i polozeniem. Bez watpienia jego blask przycmiewa Agra Fort, pomimo tego ze rozwiazania architektoniczne i uzytkowe sa niemal identyczne.
Naszym nastepnym celem jest polozony w centrum Jaipuru Citi Palac, palac maharadzy, ktory zostal przejety przez panstwo. Do niedawna stanowil on wlasnosc rodziny krolewskiej, ktora w dzisiejszych Indiach pelni juz tylko funkcje reprezentacycjne.Po zwiedzaniu, a wlasciwie w trakcie niespodzianka, czyli maly shoping. Kupione Prezenty skuteczniee uswiadamiaja nam, ze zblizamy sie do konca naszej podrozy.